Erasmus+ projektas

Šių metų lapkričio 11–15 d. mūsų progimnazijos komanda dalyvavo Erasmus+ KA122 projekto „Vaiko stiprybių atpažinimas, vedantis į sėkmę“ mobilumo veiklose Prancūzijoje. Vizito metu vyko intensyvūs mokymai, patobulintos pedagoginės kompetencijos įtraukties ir gabiųjų mokinių atpažinimo bei ugdymo aspektais.

Projekto, finansuojamo ES lėšomis, mokymų kryptys:

- „Institucinės pedagogikos taikymas dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikais“

- „Aukštą potencialą turinčių vaikų atpažinimo ir ugdymo ypatumai Prancūzijoje“

Pagrindinės mokymų temos:

  • Įtraukiojo ugdymo vadyba ir praktika: metodai darbui su specialiųjų ugdymo(si) poreikių (SUP) gabiaisiais mokiniais.
  • Inovatyvių mokymo metodų ir įtraukių pedagogikos principų taikymas.
  • Socialinės atskirties mažinimas per daugiakultūrį požiūrį ir švietimo strategijas.

Mokymų metu dalyvavome veiklose su žymiais Prancūzijos specialistais.

Apie Paryžiaus daugiakultūriškumo kaitos kryptis ir tautinio identiteto raišką bei Prancūzijos švietimo sistemos ypatumus, įtraukiojo ugdymo patirtis, aukštesnio mokymosi potencialo vaikų integravimo patirtis, Departamentinių negalios namų funkcijas Prancūzijoje kalbėjo Paryžiaus Sorbonos universiteto lektorė dr. Giedrė Cibulskaitė-Veršinskienė.

Specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų/mokinių inovatyvius integracijos metodus praktinių užsiėmimų metu pristatė meno terapeutė Safia Diop ir natūropatė Janelise Villegas (Safi Diop ir Janelise Villegas – švietimo pagalbos specialistės, turinčios ne tik profesinės, bet ir asmeninės SUP turinčių vaikų/mokinių ugdymo patirties (abi savo šeimose augina didelių SUP turinčius vaikus). Asmeninė specialisčių patirtis buvo ypač naudinga.

Mokymų metu buvo aptariamas ir analizuojamas įtraukiojo vaikų ir mokinių ugdymo Living school mokykloje Paryžiuje savitumas. Diskutuojant aptarti vadybiniai ir praktiniai įtraukiojo ugdymo aspektai (mokyklos strateginio plano pristatymas/analizė, praktinių kūrybiškumo ugdymo, emocijų valdymo, koordinavimo metodikos pavyzdžių stebėjimas ir aptarimas), kurių tam tikrus elementus bei metodus sieksime panaudoti ir pritaikyti savo ugdymo įstaigoje. Vyko susitikimas – diskusija su tėvų bendruomenės atstovais. Pristatyta mokyklos bendradarbiavimo su tėvais patirtis Paryžiaus mokyklose.

Mokymų metu Paryžiaus Jean-Charcot koledže su direktoriaus pavaduotoju Alain Salezmann buvo analizuojami ir aptariami aukštą mokymosi potencialą turinčių mokinių identifikavimo ir ugdymo ypatumai; ypatingų mokymosi gebėjimų samprata; mokslo teorijos ir praktikos dermė (meno, grafikos, judesio terapijos užsiėmimų stebėjimas, dalyvavimas juose bei aptarimas). Alain Salezmann, biologijos mokslų daktaras, mokslininkas-tyrėjas, parašęs disertaciją elgesio biologijos tema ir jau 17 metų dirbantis šioje srityje. Jis organizuoja/koordinuoja koledžo mokytojų kvalifikacijos tobulinimą ir teikia mokytojams pagalbą ugdant AIP (aukštą intelektinį potencialą) turinčius mokinius.

Alternatyvios pedagogikos dėstytoja mokslininkė Saima Ben Brahim pristatė institucinės pedagogikos taikymą, ugdant aukštą mokymosi potencialą turinčius vaikus (virš 130 IQ).

Celine Gruel, Paryžiaus  Emile Zola mokyklos mokytoja, ir Catherine Jouaen, savanorė, padedanti organizuoti mokinių ugdymą, mokymų metu aptarė socialinę atskirtį patiriančių bei socialinės rizikos grupei priklausančių vaikų/mokinių ugdymą, institucinės pedagogikos bei kitus inovatyvius darbo su SUP turinčiais vaikais metodus. Zola mokyklos direktorė Valerie Renault pristatė aukšto mokymosi potencialo vaikų indentifikavimo metodus ankstyvame amžiuje. Zola mokykloje ugdymas vyksta institucinės pedagogikos pagrindu. Mokyklų, kurios dirba pagal institucinę pedagogiką yra labai mažai, dažniausiai mokyklose naudojami tik jos elementai.

Mokyklos komandai Erasmus+ mobilumo veiklos ne tik suteikė naujų idėjų įtraukties proceso tobulinimui, bet ir žinių, kaip geriau atpažinti ir išnaudoti kiekvieno vaiko mokymosi potencialą. Šie įgūdžiai jau pradėti taikyti mūsų mokyklos veikloje, siekiant kurti draugišką, atvirą ir įtraukią ugdymo aplinką visiems mokiniams.

Erasmus+ – tai ne tik galimybė mokytis, bet ir skleisti bendrąsias vertybes, stiprinti demokratiją, iniciatyvumą ir pilietiškumą mokyklose. Mūsų pasirinkimas – sėkmingas ir įkvepiantis! Projekto komanda sieks pritaikyti įgytas žinias mūsų mokyklos veikloje, tobulinant įtraukties procesą formaliajame ir neformaliajame ugdyme. Tikimės, kad inovatyvūs metodai padės dar efektyviau atskleisti kiekvieno vaiko stiprybes ir teigiamai įtakos sėkmę ugdymos(si) procese.

Įgyta patirtis patvirtino Erasmus+ programos vertybių – demokratinio gyvenimo, pilietiškumo ir bendrųjų vertybių – svarbą ugdyme ir suteiks daugiau galimybių tikslingai integruoti įtraukiojo ugdymo metodikas į ugdymo procesą.

Dėkojame Eurl Aristote komandai už profesionaliai organizuotus kokybiškus mokymus ir galimybę mokytis iš kompetetingų Europos specialistų. Mokymų dalyviai grįžo kupini naujų žinių ir idėjų, kurias pritaikys mūsų mokyklos veiklose: nuo įtraukiojo ugdymo strategijos tobulinimo iki gabiųjų mokinių ugdymo sistemos plėtojimo.

Tęsiame kelionę tobulėjimo link – kartu už įtraukų, vieningą ir motyvuojantį ugdymą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Nuotolinis ugdymas
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas